Суть роботи гірського гальма зводиться до відключення подачі палива та часткового перекриття випускного тракту з метою створення протитиску на такті випуску. Найчастіше представляє собою заслінки з вакуумним сервоприводом.
Дія електричного гірського гальма засноване на електромагнітному полі, яке гальмує обертання ротора. Ротор зазвичай з'єднується з карданом, хоча може бути встановлений і будь-який інший вал трансмісії. Обмотки статора фіксуються на корпусі.
Гідродинамічний ретардер У турбіну починає надходити рідина. Карданний вал рухає ротор, він своєю чергою розганяє масло, після якого потрапляє в статор і загальмовується, в результаті відбувається процес уповільнення авто. Щоб вивести тепло найчастіше застосовують систему охолодження двигуна.
Гальмування автомобіля двигуном є уповільненням руху без використання гальмівної системи машини. Тут на педаль гальма натискати не потрібно. Швидкість знижується, коли передача увімкнена, а педаль акселератора відпущена. Такий спосіб зупинки називається ще «примусовий холостий хід».