Так в один ряд було поставлено дві найбільші забудови першої п'ятирічки Турксиб та Дніпрогес. Головною метою будівництва нової залізничної магістралі було забезпечення більш короткого транспортного зв'язку Сибіру із Середньою Азією. Це дозволяло покращити постачання середньоазіатських республік сибірським хлібом.
Турксиб (Туркестано-Сибірська магістраль) – залізниця із Сибіру до Середньої Азії. Побудована в 1927-1930 роках, вона стала однією з головних будівництв першої п'ятирічки СРСР.
Після ухвалення постанови про будівництво Турксиба, було створено Комітет сприяння будівництву Турксиба, який очолив заступник голови Раднаркому Турар Рискулов До комітету також увійшли начальник Турксиба Володимир Шатов та інженер Мухамеджан Тинишпаєв.
Унікальний проект першої половини ХХ століття з'єднав Азію та Сибір, став для Казахстану знаковою подією. Будівництво Туркестано-Сибірської магістралі (Турксиб) об'єднало казахський народ наприкінці 20-х та на початку 30-х років.