будівля (або її частина), корпус архівних колекцій або місце (відділ, кімната, шафа), де в певному порядку зберігаються старі документи, які наразі не актуальні.
Документи в архівах організовані у логічні масиви – фонди та колекції. У межах фонду зберігається певним чином систематизована документація, що була створена у результаті діяльності установи, організації чи підприємства або персони (фонди особового походження).
Архів забезпечує для громадян України, іноземців та осіб без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, вільний доступ до документів з відкритою інформацією та архівних довідників і баз даних до них.
Повинен знати та вміти застосовувати: директивні та розпорядчі документи, методичні та нормативні матеріали з питань збереження документів; архівну справу; бібліотечну справу; прийоми і методи підготовки документів до зберігання (прошивання, розміщення на стелажах тощо); правила і норми охорони праці.
Строки зберігання документів визначені і Переліку КМУ №41. Мінімальний термін зберігання документів в архіві в більшості випадків становить 3 або 5 років.
В архіві розробляються: структура, положення про структурні підрозділи архіву, штатний розпис, кошторис, посадові інструкції працівників.