Педагог-дефектолог – спеціаліст, який займається навчанням, вихованням та аналізом розвитку дітей з психічними та фізичними відхиленнями. Дефектологи може бути як теоретиками, займаючись дослідницькою роботою, і практиками, взаємодіючи безпосередньо з дітьми у дитсадку.
Дефектолог – це насамперед людина, яка здобула відповідну освіту. Педагог повинен вміти діагностувати наявні відхилення у дітей та шукати способи їх компенсації, а також проводити певний курс занять, спрямованих на розвиток проблемної дитини.
Основні напрямки роботи вчителя–дефектолога
- Артикуляційна гімнастика (гімнастика мови) – дуже важлива для постановки певних груп звуків.
- Постановка, автоматизація та диференціація звуків.
- Введення звуку в мову, розвиток зв'язного мовлення.
- Розвиток лексико-граматичної сторони мови.
- Розвиток дрібної моторики.
Проводить корекційну роботу щодо наявних відхилень у розвитку дитини. Здійснює обстеження дітей з метою ідентифікування структури та ступеня вираженості властивих їм дефектів. Відстежує відповідність обраної програми до рівня розвитку дитини.