Цей датчик регулює тривалість упорскування, коригуючи тим самим кількість кисню в паливі. Діагностуючий лямбда зонд встановлюється після каталізатора. Він відстежує токсичність вихлопних газів після допалювання, а також визначає помилки у роботі каталізатора.
Другий датчик, встановлений після каталізатора, контролює ефективність роботи каталізаторавимірюючи вміст кисню у вихлопних газах на виході. Якщо весь кисень поглинається хімічною реакцією, що відбувається між киснем та шкідливими речовинами, то датчик видає сигнал високої напруги.
Що буде без цього? Без адаптації перебуває після каталізатора ДК передає неправильні показники вихлопу, спалахує чек і двигун іде в аварійний режим. Це загрожує збільшеною витратою палива та поганою динамікою.
Ознаки несправності датчика кисню значно підвищений витрати палива; нерівна робота двигуна, особливо у момент натискання педалі акселератора; збільшення викиду токсичних відходів двигуна; несправності у роботі каталізатора.